Znasz teorię opisującą zachowania ludzi przy pomocy czterech kolorów: czerwonego, żółtego, zielonego i niebieskiego – czyli tę, o której można przeczytać np. w książce Thomasa Ericsona „Otoczeni przez idiotów”? W innym ujęciu, te cztery style opisywane są nazwami czterech czynników: DOMINACJI, KOMUNIKATYWNOŚCI, czyli wywierania wpływu/ inspirowania, STABILIZACJI I ADAPTACJI – podporządkowanie zasadom.
DOMINACJA (Dominance) mówi o tym, w jaki sposób osiągasz cele. Czym kierujesz się w pracy – czy masz silny napęd do wygrywania, dobrze czujesz się w rywalizacji i realizujesz zadania mimo przeszkód? Na ile przejmujesz odpowiedzialność i samodzielnie podejmuje decyzje?
KOMUNIKATYWNOŚĆ (Influence) odnosi się do sposobu budowania relacji. Na ile ważne dla Ciebie jest, by w pracy mieć możliwość interakcji z coraz to nowymi osobami? Jak szybko skracasz dystans, na ile okazujesz emocje? Czy będziesz postrzegany/a jako osoba towarzyska, otwarta, optymistyczna, czy raczej zadaniowa i z rezerwą?
STABILIZACJA (Steadiness) odnosi się do ulubionego tempa i organizacji pracy. Na ile ważne dla Ciebie jest planowanie i spokojne, metodyczne doprowadzanie zadań do logicznego końca? Jak reagujesz na zmiany? Na ile kluczowe jest poczucie bezpieczeństwa w pracy?
ADAPTACJA (Compliance) to podporządkowanie zasadom i procedurom. Czy ważne jest dla Ciebie, aby w organizacji mieć status super-eksperta, osoby świetnie przygotowanej merytorycznie, dbającej o wysoką jakość i niepopełniającej błędów? Na ile w swojej pracy opierasz się na twardych danych? Czy lubisz eksperymentować?
Po wypełnieniu kwestionariusza otrzymasz raport opisujący, w jakim procencie te 4 style będą widoczne w Twoim zachowaniu. Co będzie ważne, co mniej ważne. A może któryś z nich w ogóle nie będzie odzwierciedlony?